• Nyförvärv 2019#5

    Idag är det dags att presentera Josefine Nesset som flyttat till Björklinge från Märsta där hon är uppväxt. Hon har tidigare spelat för Märsta IK och Rosersbergs IK men är nu ”signad” för SK Iron. Josefine trivs bäst som ytterback, men är en allroundspelare och vi får se på vilka positioner hon dyker upp. På vår fråga om det finns något mer viktigt att känna till poängterar hon att ”Bollen är rund så länge du inte sitter på den” och där är vi böjda att hålla med. Kanske är bollsittande bättre än bolltittande när vi blir pressade i någon match? A-lag Damer 16 maj 2019 0kommentarer
  • Seger över Ärentuna

    Med en stukad trupp åkte vi till Ärentuna för säsongens tredje seriematch. Väl där möttes vi av en dålig gräsplan som visade sig vara väldigt svårspelad och liten till måtten. Vi öppnade matchen starkt och på den studsiga planen blev de många djupledsbollar, efter 5 min borde vi fått straff med oss när Rasmus sprang igenom på kanten och skar in i straffområdet där han blev fälld, men domaren valde att släppa den situationen. Efter 9 min kom Rasmus i ett liknande läge och serverade då Drutten till öppet mål och vi hade tagit ledningen, 0-1. Vi fortsatte trycka på och hade matchen under kontroll, ärentuna kom inte någon vart i deras försök att kvittera. Istället utökar vi ledningen i den 37 minuten, även denna gång genom Drutten som återigen blir framspelad av Rasmus. Innan halvleken blåses av hinner vi med ytterligare ett mål på hörna, denna gång genom Stoffe som når högst och trycker in 0-3. Under andra halvlek slår vi av en del i tempot och kontrollerar matchen, vi gör 0-4 i den 56 minuten genom Rasmus, denna gång assisterad av Drutten. Vi har flera lägen att utöka ledningen men släpper istället in 1-4 i den 77 minuten vilket står sig matchen ut. Sammanfattningsvis gör vi en stabil insats på en svårspelad plan där siffrorna kunde och borde varit större. Nästa match är på lördag kl.14.00 mot Storvreta, och äntligen får vi kliva ut på Björkvallens gräs. Kom dit och stötta laget Herrlaget 13 maj 2019 0kommentarer
  • Nyförvärv 2019#4

    Malin Sundström är nummer fyra i denna presentationsrunda. Malin är uppväxt i Björklinge och har tidigare spelat med både SK Iron och Skuttunge SK. Beträffande positioner är hon en riktig ”allround” som varit på alla platser utom som forward. Kanske kan vi prova henne där för att fullborda rotationen? Malins ord om sig själv är att ”alltid försöka vara positiv” och det har vi tydligt märkt av. Få skrattar så mycket som henne under ett träningspass! A-lag Damer 13 maj 2019 0kommentarer
  • Visa fler nyheter