Registerutdrag
Hej alla Ironledare! 17/9 kör vi uppsamlingstillfälle för att visa utdrag ur belastningsregistret. Tid: 18-19 Plats: Björkvallen, fotbollens samlingslokal Passa på att gå in och beställa utdraget redan nu om ni inte gjort! Och se till att göra detta så slipper vi i styrelsen hantera lag som har ledare som inte redovisat. Använd länken för att beställa. https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ovrigt-arbete-och-kontakt-med-barn/ Med vänlig hälsning Pär Hedström Janita Lantz
SK Iron
19 aug 2019
0kommentarer
Säker seger mot Ärentuna
Vi fortsätter på det vinnande spåret under höstsäsongen, efter segrar borta mot Österlövsta och Funbo så väntade denna helg Ärentuna. Vi äger egentligen matchen från början till slut, en match där Jeppe i målet inte behöver ta ut sig. Vi rullar boll bra genom hela matchen, men vi gör de alldeles för långsamt och utan att få med våra centrala mf tillräckligt. Drutten gör 1-0 efter 20 mins spel, ett väl avvägt skott? som letar sig in i bortre krysset. Under andra halvlek höjer vi oss en aning men utan att någon är nöjd med vårt spel egentligen. men vi gör 2-0 via Johan, där han bara har att lägga in bollen i öppet mål efter att Rasmus fint petat den förbi målvakten efter en slarvig hemåt pass av Ärentunas försvarslinje. Vi skapar mängder med chanser i andra halvlek, men deras målvakt gör några svettiga räddningar samt vår oförmåga att hitta in med bollen i nät. Öberg skulle ha kunnat stå noterad för minst 3 assist, men till slut ledsnade han och drog dit den själv istället till slutresultatet 3-0. På fredag åker vi till Storvreta som nu har övertagit serieledningen, det kommer bli en tuff match där seger är ett måste för oss, för att kunna ha en liten chans att blanda oss i toppstriden. Matchstart: 18.30 på Skogsvallens IP Kom dit och stötta oss!
Herrlaget
19 aug 2019
0kommentarer
Svag insats ledde till seger.
Under söndagens match borta mot Funbo kom vi stärkta av segern mot serieledande Österlövsta, vilket inte alls märktes på planen. Funbo visade sig starka och hade mycket vilja, medans vi trodde oss inte behöva ge 100, utan att de skulle lösa sig, vi fick inte heller upp något ordentligt spel under matchen utan vi jobbade mycket på individnivå. Vi hade några halvchanser under första halvlek med 0-0 stod sig utan att vi satt deras målvakt på några prov. Vi försöker stuva om en del under andra halvlek, vilket ger lite bättre resultat spelmässigt, men långt ifrån ett spel vi ska vara nöjda med. Funbo får även en spelare utvisad drygt 10 min in i 2.a halvlek, och vi försöker krampaktigt få in ett ledningsmål, de kom också, i den 88min trycker Rasmus in 0-1på en retur efter en frispark, vilket blir slutresultatet. På söndag väntar Ärentuna på hemmaplan kl.13.30, hoppas på storpublik då med tanke på att det är fotbollensdag i Björklinge.
Herrlaget
13 aug 2019
0kommentarer
Visa fler nyheter