Samarbetet mellan SK Iron och Björklinge träningscenter
Information från SK Irons Klubbstyrelse Vi i föreningen äger aktiebolaget Björkjärnet som i sin tur äger och förvaltar vår ishall. Tidigare har vi haft ett mindre gym i direkt anslutning till cafeterian på våning två i ishallen, det har varit omodernt och i behov av upprustning. Tidigare i år dök möjligheten upp till ett sammarbete med BTC (Björklinge träningscenter). BTC hyr nu 180 kvm på övervåningen i ishallen av Björkjärnet. På denna yta har de inrett ett modernt gym och det är BTC som driver gymverksamhet på denna yta. Vi i klubbstyrelsen har tillsammans med BTC förhandlat fram följande förutsättningar och erbjudanden för träning i dessa lokaler. För att få träna skall man ha medlemskort i BTC • Alla medlemmar i SK Iron får 15% i rabatt på BTC olika träningskort. • Aktiva spelare i lag på "lista A" samt föreningens tränare* får träna kostnadsfritt då gymmet är bemmanat. För öppettider hänvisas till BTC hemsida. Det finns en begränsning på 5 personer som får träna kostnadsfritt samtidigt. Det är personalen på BTC som, om det är möjligt, kan bevilja avsteg från denna begränsning om de anser att utrymme i gymmet finns. Ett bokningssytem för friträningstider kommer skapas via kansliet. • Aktiva spelare i lag på "lista A" och "lista B" får köpa träningskort till 50% rabatt. De blir då fullvärdiga medlemmar i BTC och kan träna utan begränsning 05-23 med tagg. BTC har åldersbegränsning för att kvittera ut tagg. A. A-lag ishockey Herr, A-lag Ishockey Dam, J20 Ishockey, U15 Ishockey, A-lag fotboll Herr, A-lag fotboll Dam, Dam jun fotboll, P 14-16 fotboll, F05 fotboll B. Veteran ishockey, B-lag fotboll Tisdagar 19-23 samt Lördagar 19-23 har vi föreningstid.På dessa tider kan lag boka in tid för att träna hela lag tillsammans. Om vi i föreningen vill kan vi ordna ett system med "gymvärd" och då kan alla medlemar träna kostnadsfritt på denna tid. Detta kommer i så fall kräva idellt engagemang. * Registerad som tränare på respektive lags Lagetsida samt aktivt deltagande i träningar.
SK Iron
22 nov 2019
0kommentarer
Utdelning från Gräsroten 2019
Vi fick i år strax över 30 000 kr i utdelning från Svenska Spels Gräsroten. Tack till er som väljer att donera till SK Iron när ni spelar!
SK Iron
14 nov 2019
0kommentarer
Äntligen fotbollsträning igen!
Nu drar vi igång säsongen 2020, med start på onsdag 6:e november med träning i Diöshallen kl.17.30. Bra om du har konstgräs eller futsalfotbolsskor när vi tränar där. Redan nu kan man träna i Irons fina gym. Vi kan inte ännu boka "lagtider" i gymmet, men bra om ni kör en dag i veckan och skriv i supertext så kanske fler hakar på. Syns på onsdag!
A-lag Damer
3 nov 2019
3kommentarer
Visa fler nyheter