Planering 25-28:e juli
Hej Nu kör vi igång igen, planering för denna vecka ser ut enligt följande: Onsdag (25/7) Träning kl.19.00-20.30 Fredag (27/7) Träning kl.19.00-20.15 (lättare träning) Lördag (28/8) Ottarscupen samling 08.30 vid Björkvallen Vi ska spela 2 st gruppspelsmatcher och sedan minst en match till, cupen håller som längst på till kl.16.00 (En kallelse har skickats ut till cupen)
A-lag Damer
23 jul 2018
1kommentar
SM-tecken i ädlaste valör till SK Iron
Efter en dramatisk avslutning vid Citadellet i Landskrona stod Emelie Andersson och Erik Lundin som segrare i footgolf SM 2018, under SM-veckan. De två första officiella SM-gulden i footgolf är utdelade. Och publiken bjöds på en härlig mästerskapsavslutning. – Det är magiskt, så kul. Jag är lite skakig fortfarande, vilken fantastisk dag, säger guldmedaljören i damklassen, Emelie Andersson, SK Iron. Hon fortsätter: – Det var så roligt att spela men det var lätt att nerverna tog överhanden. Så ibland lyfte jag blicken och tänkte "det här är ju så roligt att det är så många som följer". Julia Berglind och Cecilia Thurlin, båda Olandsbygdens GK, slutade tvåa respektive trea. Avgjorde på sista hålet I herrarnas tävling stod det till slut mellan två spelare, Erik Lundin och Joacim Mårtensson, båda från Olandbygdens GK. Inför det avslutande hålet behövde Lundin ta in en spark för att fixa särspel. Lundin lyckades, samtidigt som Mårtensson hamnade out och behövde sex sparkar för att sätta bollen. – På 18:e kan allt hända, man kan gå out och man kan gå i vattnet. Jag hade tänkte bara "ge dig en putt för birdie och sätt press på Jocke" (Joacim Mårtensson) och lägg den nära, det var skönt att jag fick lägga första sparken och sätta press på honom, säger Lundin. – Det är olyckligt att han lägger den out, det var lite synd att det skulle avgöras på det sättet. Nicklas Karlsson, Olandsbygdens GK, blev trea och knep bronsmedaljen.
SK Iron
12 jul 2018
0kommentarer
Årets NewBody-försäljning
Då var det dags att sälja Newbody igen. Även i år får varje lag varsin länk som varje säljare i laget ska registrera sig via. För att registrera sig klicka på länken och följ info, logga in med mejladress och egen lösen. https://www.newbody.se/reg/TFWZLJ Länken aktiveras inte förrän 30/7 vilket innebär att ni ej kan logga in före dess. Men ni kan sälja från de fysiska katalogerna innan dess om de är uthämtade. Säljperioden är 30/7-29/8. Din katalog finns att hämta på Norra Långåsvägen 45 efter 19.30 i morgon. Jag bifogar guide/checklista för säljare där det framgår information om hur ni ska gå tillväga. //Malin Katalogen måste inte hämtas i morgon, men så snart ni kan så man kan börja sälja
A-lag Damer
4 jul 2018
0kommentarer
Visa fler nyheter