• Utbildning och ledarfest i SK Iron

    Irons ledarutbildning och ledarfest 10 november Alla Irons ledare kallas härmed till utbildning och lunch med SISU den 10/11 klockan 10-14. Syfte: Att med utgångspunkt i Irons nya mål- och policydokument arbeta med värdegrund och förstå innebörden av denna så att informationen och kunskapen kan föras vidare ned i föreningen. Ledarfest Klubbstyrelsen bjuder Dig och Din respektive/en gäst till ledarfest klockan 18.00. Vi bjuder på fördrink, mat och 2 glas vin eller öl till maten. På menyn står det höstbuffé. Efter maten blir det musik & dans till bandet Take Cover så ta med dansskorna. Plats: Dansbanan, Björkvallen. Mvh Klubbstyrelsen samt styrelserna för ishockey- och fotbollssektionen SK Iron 9 nov 2018 0kommentarer
  • Säsong 2019!

    Efter en närmast succéartad säsong, där vi tar en fin 2:a plats i serien och också överträffar de flesta målsättningarna vi satte i januari, tar vi nu sats mot nästa säsong. Under våren fick vi chans att spela med samma lag de flesta matcherna och det gav en fin stabilitet där också självförtroendet växte för varje match vi spelade. Till hösten hade motståndarna fattat att Irons damer var att räkna med. De lag som även hade lag i högre serier förstärkte därför sina 2:a lag så mycket de kunde. Då fick vi helt plötsligt möta halva div. 2 och 3 lag. I flera matcher stod vi emot bra. Tyvärr fick vi flera långtidskador som gjorde att vi fick ändra om i laget en del men hösten slutade ändå bra. Avslutningen direkt efter sista matchen började med prisutdelning där Sandra och Katrin fick årets tränarpris med 100% närvaro! Därefter avnjöts en god middag på O'learys. Till nästa år planerar vi att lägga ett träningsläger 12-15 april,. Förhoppningsvis kan vi åka till varmare breddgrader. En särskild intresseanmälan för detta kommer. Söndagen den 11:e november kl.11.00 börjar vi träna i stora sporthallen i Björklinge tillsammans med 03/04. Det blir fokus på mycket spel på dessa träningar. Ta gärna med er "fotbollskompisar" som vill prova att träna och spela med oss. Väl mött! Ledarstaben A-lag Damer 28 okt 2018 0kommentarer
  • Seriefinal nu på lördag 6/10

    Då står vi inför säsongens sista seriematch nu på lördag. Tänk vad fort det har gått.... När matchen är avklarad har vi gemensam omklädnad och efterföljande avslutning, som vi vill ha svar på senast ikväll. I samband med dusch tar jag in alla matchställ för tvätt och sortering. En del har redan lämnat in sin uppsättning och är avprickade. Resterande tar jag in nu på lördag. Kommer du/din dotter inte att deltaga så vill jag få in stället senast i helgen. Ha en fin dag//Malin A-lag Damer 3 okt 2018 0kommentarer
  • Visa fler nyheter